امروز:6 مرداد 1403

سرمایه‌گذاری بریتانیا در آینده حمل و نقل؛ چشم‌اندازی برای 2050

گزارش آینده‌پژوهانه‌ی موسسه نوآوری بریتانیا از چشم‌انداز صنعت حمل و نقل در این کشور

این سند چشم‌انداز به بررسی تغییرات، چالش‌ها و فرصت‌هایی که در طول 30 سال آینده بخش حمل و نقل بریتانیا ممکن است با آن‌ها مواجه شد، می‌پردازد. این سند به نوعی یک سند آینده‌پژوهی با رویکرد اتخاذ بهترین تصمیم ممکن برای چالش‌های حوزه‌‌های مختلف بخش حمل و نقل بریتانیا است. هدف غایی پشت پرده‌ی این سند، راهبریِ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران به وسیله تحریک و تشویق آنان برای معرفی حوزه‌های مختلف و جذاب بخش حمل و نقل در آینده است. در انجام این کار چندرشته‌ای از دپارتمان‌ها و متخصصین حوزه‌های مختلفی همچون: تجارت، انرژی، صنعت، حمل و نقل، آزانس‌های دریایی و … استفاده شده است.

چشم‌انداز این موسسه سیستم حمل و نقلی در سال ۲۰۵۰ است که حرکت مردم و کالاها از یک مکان به مکان دیگر را از طریق ابزارهای یکپارچه، ایمن، بدون آلاینده‌های گرم‌کننده‌ی زمین، متصل، مقرون‌به‌صرفه، در دسترس و قابل‌اعتماد ممکن می‌سازد. این سیستم حمل و نقل استفاده از طراحی، نوآوری، تولید و استقرار را به حداکثر خواهد رساند. این موسسه شش حوزه‌ی شناسایی کرده است که برای دستیابی به زاویه‌دید جامعی در خصوص آینده‌ی حمل و نقل کلیدی به نظر می‌رسند: تقاضای سفر و حمل و نقل؛ اتصال؛ بردارهای انرژی؛ استقلال یا خودمختاری؛ مدل‌های کسب‌وکار؛ زیرساخت.

تلاش این آینده‌پژوهی این بوده است تا با استفاده از تکنولوژی فکر ساده مزیت نسبی اقتصاد، نقاط قوت و ضعف بریتانیا را بدست آورده و سپس مبتنی بر آن‌ها گام‌های تغییر و سیاستی ارائه دهد. با این کار بهترین مسیرهای سرمایه‌گذاری با بیشترین عایدی را شناسایی و به بخش خصوصی و دولتی بریتانیا معرفی نموده است. به علاوه از آنجا که این بخش پیوند تنگاتنگی با منافع اجتماعی و زیست محیطی دارد، توجه ویژه به آن برای جلوگیری از تخریب منابع پایدار طبیعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

منبع :

Indro Mukerjee  Et al 2020. UK TRANSPORT VISION 2050: investing in the future of mobility. Innovate UK

دریافت متن کامل این نوشته

درباره نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *